KEOD blogg

RSS2.0 Facebook Instagram

Roadtrip 09

Bästa händelsen som hänt denna sommaren var helt klart vår underbara roadtrip :D , Starten gick från kiselvägen 6 en väldigt regnig dag. Men inte skulle detta få oss att bli bittra :P, Glada som vi ändå var och sjukt taggade åkte vi (Hanna, Natta och jag ) till vårt första mål. LYSEKIL:

Jenny Banan var den vi där skulle träffa :D , utgång två dagar , Björn Rosenström,öl, promenad, frukost i park, kört fel håll i rondell, shot efter shot, dans , mat, en av oss som hoppat  av resan (Lady Gaga ). så förklarade vi härmed vårt mål Lysekil som avklarat .

Nästa mål blev: En sväng förbi Bovall, där vi bara stannade och köpte glass. kollade lite vart jag har vart på somrarna. Min farfar bodde här för några år sedan innan han flyttat till Halmstad. Efter detta fina besök som också blev ganska kort, åkte bilen och vi vidare mot Vårt egentliga mål MALMÖN. Där min familj hade blivit inblåsta med våran segelbåt. Vilket vi tyckte var ganska bra :D för då kunde vi sova i båten en natt. Samtidigt skulle André Egbo spela, så vi passade helt enkelt på att slå två flugor i en smäll. :D

Målet efter detta blev SMÖGEN: Mycket alkohol och förfest/grillning i bergen gjorde denna kväll till någon av de bästa. Hanna som var sjukt eller kanske är snarare, väldigt rädd för dessa fiskmåsar som bor och lever på sveriges västkust. För henne var kvällen något helt annat än lugn och ro.... Men den slutade bra iaf...... (eller kanske inte )

Efter denna helt underbara kväll, kunde iaf inte jag köra bilen så tidigt som vi kanske hade tänkt åka, Nästa mål var HAMBURGSUND och hälsa på Mormor och Roy :D. Blev bjuden på mat och sovplats (mycket bättre än att sova i bilen). Hit hittade även min syster. Som följde med oss till vårt nästa mål STRÖMSTAD:

 

Här skulle vi få låna min äldre syster Linda hennes lägenhet :D , Som ligger väldigt centralt i Strömstad . Så utgång skulle det bli. Vi kom inte hit en så bra festdag men det var inget som hindrade oss. Förfest med grannarna sedan till promen. hittade några Halmstad bor som vi hände med, Blev efterfest hos dom senare på natten :D ,. Taxi hem och så var en dagen avklarad.

 

Målet efter detta var : NORDBY ett köpcenter vid norska gränsen, där vi köpte godis hur mycket som helst i en butik stor som en ica affär. :D MYCKET BRRRRRAAA! Detta var väldigt bra eftersom vi hade gått och bokat biobiljetter på bio nere i GBG. Så det blev vårt nästa mål.

Göteborg en hel dag med lunch/ middag på hardrock café Dyrt men otroligt gott :D. Baksmällan var filmen vi skulle se. Med kanske lite för höga förväntningar gick vi in i biosalongen och hamnade jämte två som skrattade hela filmen. Blev en ganska jobbigt tillslut . :S , Efter detta blev det en sväng om hemma, för att dagen efter åka till vårt sista mål HALMSTAD:

 

Till Halmstad fick vi med några ner Bland annat min Pojkvän, (som jag kom på nu inte hade berättat att jag hade. :P Men det har jag iaf. ) Daniel (Hans kompis ) Andreas (en annan kompis) och Emelie (Hannas kompis från början även flickvän till Daniel). Väldigt roligt att träffa alla. Dock ganska tråkig utgång. Hade tänt att stanna längre och ge utelivet en chans till, men så blev inte fallet. Dagen efter åkte vi för att hälsa på min farfar, sedan vägen förbi ullared och hem till Borås igen. Här med var ROADTRIP 09 slut .

 

 

 

BÄSTA NÅGONSIN MED DE BÄSTA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Designed by Adam Alexandersson